Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

dilluns, 17 de febrer del 2014

La nota de despeses

La nota de despeses és un document que el venedor realitza a càrrec del comprador i s'utilitza per reflectir els pagaments a tercers. El comprador abona al venedor la nota de despeses segons les condicions pactades i reflectides a la comanda.

Les despeses més habituals en aquest tipus de situacions són:
- Transport
- Assegurança
- Envasos
- Embalatges
- Càrrega i descàrrega de mercaderia

Aquest document auxiliar s'adjunta a la factura.

És important no confondre les despeses que s'han de carregar a la nota i que tributen al tipus genearal de l'IVA (21%) amb els costos que el venedor afegeix a la factura pels mateixos conceptes però que han estat realitzats per ell mateix i que, per tant, es facturen com a despeses auxiliars, tributant al mateix tipus d'IVA que els productes que conformen l'objecte de l'operació de compravenda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada