Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

dimecres, 22 de gener del 2014

Els departaments d'una empresa

Normalment, dins d'una empresa, hi ha moltes feines a fer; feines que sovint tenen característiques diferents: fabricació del producte, control de qualitat, venda i distribució del producte, màrqueting i publicitat, manteniment, comptabilitat, gestió del personal, direcció i organització, servei de postvenda, neteja...

Cadascuna d'aquestes feines les realitza una secció de l'empresa que s'anomena “departament”.
No totes les empreses tenen el mateix nombre de departaments; si l'empresa és petita, és probable que un mateix departament realitzi diferents tasques; o que alguna de les tasques la realitzi una empresa diferent, a la qual se li paga (per exemple una empresa de neteja). 
Segons quin sigui el producte que ofereix una empresa, alguns departaments pot ser que no hi siguin. Si l'empresa, a més, en comptes de oferir béns, ofereix serveis (agència de viatges, escola, botiga...), alguns departaments, com el de fabricació, no hi seran; i probablement el negoci tindrà una estructura molt més senzilla.



1- Producció 



Tradicionalment considerat com un dels departaments més importants, ja que formula i desenvolupa els mètodes més adequats per a l'elaboració de productes, en subministrar i coordinar: mà d'obra, equip, instal · lacions, materials i eines requerides.



2- Màrqueting 

És una funció transcendental ja que a través d'ella es compleixen alguns dels propòsits institucionals de l'empresa. La seva finalitat és la de reunir factors i fets que influeixen gener li mercat, per crear el que el consumidor vol, desitja i necessita, distribuint en forma tal, que és estigui a la seva disposició en el moment oportú, en el lloc precís i al preu més adequat.

3- Finances 

De vital importància és aquesta funció, ja que tota l'empresa treballa en constants moviments de diners. Està àrea s'encarrega de l'obtenció de fons i del subministrament del capital que s'utilitza en el funcionament de l'empresa, procurant disposar amb els mitjans econòmics necessaris per a cada un dels departaments, amb l'objecte que puguin funcionar degudament. 

L'àrea de finances té implícit l'objectiu del màxim aprofitament i administració dels recursos financers.

4- Administració de recursos humans 

El seu objecte és aconseguir i conservar un grup humà de treball les característiques vagin d'acord amb els objectius de l'empresa, a través de programes adequats i reclutament, de selecció, de capacitació, i desenvolupament.

5- Recursos 

Perquè una empresa pugui assolir els seus objectius, cal que compti amb una sèrie d'elements o recursos que, conjugats harmònicament, contribueixin al seu funcionament adequat. 

És important estudiar els recursos de l'empresa perquè un dels fins de l'administració és la productivitat, és a dir, la relació entre la producció obtinguda i els recursos utilitzats per aconseguir-la.


Exemple: KAPITAL TECHNOLOGY


Kapital technology és una empresa jove i dinàmica especialitzada en oferir serveis integrals de neteja i manteniment a empreses i comunitats de veïns a tota la comunitat de madrid.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada